Dijital çağın getirdiği sosyal medya siteleri ile propagandanın yayılması kolaylaşmıştır ve halk arasındaki polarizasyon artmıştır.

Peki bu propaganda nasıl yayılıyor ve bizi nasıl etkiliyor? Şimdi bir şahıs olarak sosyal medya platformlarında farklı sayfalar takip ediyorsunuz, ama tabi ki tek sizin beğendikleriniz ve ideolojik bakımda aynı düşündüğünüz sayfaları takip ediyorsunuz. Böylece kendinizi yeni fikirlere ve o grubun (akımın) sizin bilmenizi istemediği haberlerden kendinizi soyutluyorsunuz.Bu olayı büyük çap’da ve halkın büyük bir kısmının bu platformları ciddi bir haber kaynağı olarak bakarsak ciddi bir şekilde polarizasyon oluştuğunu görebiliriz.

bir şahıs da diyebilir ki: “Paylaşılan şeyler propaganda değil, bunlar gerçek değil”. Tabi ki de sosyal medyadaki bütün paylaşımlar propaganda değil, ama çoğu haberler bir hedef için manipüle ediliyor. Bunu ülkemizde tek sosyal medya hesapları yapmıyor, koskoca televizyon kanalları da yapıyor. Bunun iyi bir örneği Coca Cola’nın gelirlerinin 50%’sinin İsrail’e gittiğine dair iddialar. Mantıklı düşününce, bir firma gelirinin 50%’sini her hangi bir yere verse iflas etmez mi? Ve bu iddiayı kanıtlayacak kaynak var mı? Elbette ki, yok!

Ülkemizdeki (sosyal) medya durumunu gözde bulundurarak haberleri mantığımızla sorgulamamız lazım, çünkü içine kapanan halk ezilerek dış dünyaya açılır!